INDEPENDENT MANUFACTURER OF BODYWORK PARTS OF THE SAME QUALITY AS THE ORIGINAL

Yasal Uyarı

Bu katalog (elektronik biçimde) ve tüm içeriği, tüm ticari ve yasal amaçlarla, herhangi bir şekilde düzenlenmiş ve dağıtılmış aynı kataloğun tüm önceki sürümlerinin yerini alır.

Bu katalog, bir otomobil sahibinin onu kolayca tanımlayabilmesi ve aracını onarmak için gereken yedek parçayı kontrol edebilmesi amacıyla oluşturulmuştur.

Fransız otomobili yedek parçaları Fransa’da satılamaz. Bu katalogda kullanılan ALFA ROMEO, AUDI, BMW, CHEVROLET, CITROEN, DACIA, FIAT, FORD, HYUNDAI, IVECO, KIA, MAZDA, MERCEDES, MINI, NISSAN, OPEL, PEUGEOT, RENAULT, SAAB, SEAT, SKODA, SUZUKI, TOYOTA VE VOLKSWAGEN araba markaları, referans verdikleri otomobil üreticilerinin mülkiyetindedir. Bu katalogdaki kullanımı ve orijinal referanslar sadece yedek parçanın monte edileceği araba modelini tanımlamaya yardımcı olmak içindir. Eşdeğer ürünlerimiz bahsedilen araçlara mükemmel uyum sağlar.

CITROEN, PEUGEOT, RENAULT, DACIA gibi Fransız araçlarına monte edilmesi amaçlanan ve Phira Otomotiv A. Ş. tarafından üretilen ve dağıtılan, aracın normal kullanımı sırasında görülebilen, eşdeğer kalitede yedek parçalar Fransa'da veya Fransa sınai ve fikri mülkiyet yasalarının yürürlükte olduğu tüm ülkelerde doğrudan müşteri, temsilciler ve/veya üçüncü kişiler tarafından satılamaz

Avrupa Birliği Adalet Divanı'nın 26 Eylül 2000 tarihli kararına göre, Avrupa Birliği Üyesi bir devlette yasal olarak üretilen bu ürünler, Avrupa Birliği'nin bir başka üye devletinde eşit ve yasal olarak pazarlanabilir. Fransız topraklarında ve / veya Fransız mevzuatının yürürlükte olduğu başka bir ülkede, bir markanın,tasarımın veya modelin sahibinin, korunan hakkının yasadışı kullanımı yasaktır.

Phira Otomotiv A.Ş. İMALATLARIMIZ VE DAĞITIMLARIMIZ CZ VE TÜV SERTİFİKALARIMIZDA GÖSTERİLEN 461/2010 SAYILI KILAVUZUN 20. PARAGRAF TANIMINA UYAN YEDEK PARÇALAR SUNAR.

Geçmişte, orijinal yedek parça (yani, doğrudan otomobil üreticileri veya tedarikçileri tarafından otomobil üreticilerinin kendileri tarafından belirlenen standartlara ve teknik özelliklere uygun olarak üretilen, otomobil bileşenleri) her zaman eşdeğer üreticiler tarafından üretilen ürünlere kıyasla daha kaliteli bir ürün olarak kabul edilmektedir.

EC Yönetmeliği no. AT Antlaşmasının 81 (3) Maddesinin (şu anda AT Antlaşmasının 101 (3) Maddesi ile değiştirilmiştir) uygulanmasına ilişkin Muafiyet Yönetmeliğinin ("Monti Kanunu" olarak bilinir) 1400/2002 daha önce dikey ve pratik anlaşmaları kabul etmişlerdir, madde 1, nokta u'da belirtilen tanım sayesinde, "eşdeğer kalitede yedek parçalar" kavramı, yani içinde bulunan herhangi bir üretici tarafından üretilen bir yedek parça tanıtılmıştır. Kalitesinin tamamen yeni bir araçta kullanılan bileşeninkine karşılık geldiğini sürekli olarak onaylayan koşullar sunar.

Akabinde, Avrupa Komisyonu (31 Mayıs 2010) 1400/2002 sayılı Tüzüğün sona ermesinden sonra, Avrupa Komisyonu otomobil sektörü için satış sonrası sorunlara odaklanan yeni bir düzenleyici çerçeve getirmiştir.

1 Haziran 2010'dan beri piyasada uygulanan bu yeni kurallar, 461/2010 sayılı Muafiyet Yönetmeliği (AB) ve ilgili Kılavuzlarda (satış sözleşmelerinde dikey kısıtlamaların spesifik sektörü, araç onarımı ve yedek parçaların dağıtımı) ve 330/2010 sayılı Muafiyet Yönetmeliği (AB) ile ilgili dikey anlaşmalara ilişkin Kılavuzda yer almaktadır.

31 Mayıs 2023 tarihine kadar uygulanacak olan bu kurallar, yedek parça üretimi ve ticareti ile otomobil, hafif ticari araç ve kamyonların bakım ve onarımına ilişkindir.

(EC) 461/2010 Sayılı Tüzüğün 20'nci bölümü yeni "eşdeğer kalitedeki yedek parçalar" tanımını, yani kalitesi ağların itibarını bozmayacak kadar iyi olan yedek parçaları içermektedir.

Yedek parçanın bu koşulu karşılamadığını kanıtlama sorumluluğu her zaman otomobil üreticisine aittir.
Bu nedenle, Monti Kanunu'nda yer alan bu yeni tanım ve bir öncekinin değiştirilmesi sonucunda, eşdeğer kalitenin yedek bir parçası, orijinal olarak monte edilen parçanın kalitesine göre, aynı kalitede yedek parça orijinalinden daha üstün olabilir.